Clínica del Dolor
Està dedicada a tractar processos dolorosos a través de la farmacoteràpia i l’aplicació de tècniques específiques mínimament invasives.

Algunes recomanacions a prendre pels pacients amb dolor crònic:

No suspendre el tractament pel dolor habitual

Seguir la pauta del metge o l’especialista en dolor. Els antiinflamatoris no empitjoren el pronòstic d’una infecció-Covid; només cal prendre‘ls amb les mateixes precaucions de sempre. Evitar automedicar-se, sense abusar ni prendre més medicació pel dolor de la que, realment, es necessita. Valorar tècniques especifiques per especialistes per controlar el dolor.

Mantindre’s el més actiu possible

Establir una taula diària d’exercicis o estiraments. Complint una rutina. Canviar de postura cada cert temps i caminar el que es pugui (també dintre de casa). No estar sempre assentat. Pujar i baixar escales al menys 2 cops al dia. Moure’s perquè, i tenir poc espai, això alliberta serotonina, frena l’ansietat i la tensió i redueix el dolor d’articulacions i musculatura.

Mantindre el ritme de son habitual i adequat

És necessari el descans nocturn per controlar el dolor crònic i de l’endemà, mantenir millor estat d’ànim i eliminar la fatiga. Dormir de nit (7 hores) i activar-se durant el dia tant com es pugui. Establir horaris, petites rutines i objectius diaris senzills. Fer activitats que agradin i distreguin del dolor (pintar, caminar, bicicleta… ). Utilitzar escalfor local en articulacions i aigua calenta en musculatura. Si no es pot anar a fisioteràpia o piscina: es recomana fer exercicis o ajudar-se de familiars per a fer-los. Caminar dins de casa, si es pot, sense bastó ni crossa i no abusar de les faixes lumbars.

En cas de dolor intens, pot ser bo estar sol/a a estones per relaxar-se

Això permetrà controlar l’ansietat i els símptomes del dolor. Practicar ioga, tècniques de respiració o relaxació perquè l’estrès està relacionat amb el dolor crònic i el dolor neuropàtic. Utilitzar recolzament psicològic si es precisa.

Menjar sa, controlar la dieta, el sedentarisme i l’obesitat

L’augment de pes empitjora el dolor lumbar, d’esquena i d’articulacions que suporten més pes (genolls, malucs…). Una bona opció pot ser afegir complements (vitamines C, B, D, omega 3…). En cas de diabètics, cuidar les artèries per l’excés de greixos i controlar el nivell de sucre a la sang.

Mantenir el contacte amb els familiars i els amics

Complir les mesures de confinament i de protecció però mantenint el contacte amb familiars i amics (telèfon, internet…). La depressió i la soledat, igual que l’ansietat, empitjoren la sensació de dolor.

Consultar al metge o especialista si no controla el dolor

De manera que el pugui ajudar-lo. El metge especialista en dolor individualitza el seu tractament en el seu context segons el tipus i la intensitat de dolor, edat, malalties, l’estudi de compatibilitat amb altres tractaments i els diferents riscos.