dietetica-nutricio

Descripció


Aquesta especialitat està orientada a la correcta alimentació de l’individu o de grups d’individus per atendre’n les necessitats fisiològiques o patològiques, tenint en compte els principis de protecció i promoció de la salut, la prevenció de malalties i el tractament dieteticonutricional.

És possible menjar de tot i no engreixar-se?

Si que es pot, sempre i quan mengem equilibradament, no en grans quantitats ni abusant dels dolços ni de les grasses. Pots consumir tot tipus de productes i has de fer-ho ja que en la varietat està l’equilibri. El problema està en quan mengem més calories de les que consumim i si a sobre no dediquem temps a fer exercici físic, el problema augmenta.

Existeix l’efecte rebot en les dietes?

L’efecte rebot consisteix en tornar a agafar el pes que havies deixat amb un règim per aprimar-te. Això passa quan la persona no es preocupa del manteniment, que és la segona fase fonamental d’una dieta i no per això menys important.

Perquè existeix tanta preocupació per la fibra?

La fibra és un element bàsic de l’alimentació i tret d’alguna patologia extrema, aquesta ha de ser una part indispensable de la dieta. La fibra la podem trobar en fruites, hortalisses, verdures, cereals… i aquesta ens serveix per millorar el trànsit intestinal.

Quants àpats he de fer al dia?

El que es recomanar es fer-ne 5 al dia. Això pot variar en funció dels nostres horaris i podem adaptar-lo al nostre ritme de vida. Entre els àpats principals hem de consumir algun aliment que ens ajudi a mantenir els nostres nivells de glucosa constants i equilibrats.

Beure molta aigua empitjora la retenció de líquids?

No, és just al contrari. Cal beure almenys 1,5 litres d’aigua per eliminar toxines i depurar el nostre organisme. Això és bàsic en qualsevol dieta que fem. També podem incloure infusions o altres aliments amb un alt percentatge d’aigua com és el cas de les fruites o verdures.

Doctors especialistes